All I want for Christmas is you

Jag total älskar julen! När jag kom hem från mormor och morfar igår stod granen kvar i vardagsrummet och strålade och luktade sådär som riktig gran luktar. Hemma hos pappa brukar vi klä granen med färggranna kulor med de mest udda former som fiskar, fåglar och rosetter. Ja, vi har till och med en morot med! Men hos mamma, där jag befinner mig nu är den lite mer traditionell med glitter, ljus, pappstjärnan jag gjorde i ettan och röda kulor. Men vi har också en Nalle Puh gran (?!), min första julklapp. På den står det någonting om att jag ska ha en bra första jul ;) Sedan har vi makaroner, garntomtar och bin... Och är det någon som kommer ihåg julkalendern Julens hjältar? Den är heeeelt underbar. Vi har i alla fall ett gosedjur av huvudkaraktären Hammarbyhunden som jag alltid ser till är med. För på jul för precis alla vara med! :)
Så, jag tycker att granar ska vara olika och det speglar nog ganska mycket (för mina familjer åtminstone) hurdan familjen är. Galen, knäpp, pryd osv.
Julgranen avslöjar släkthistoria och vem du är alltså! Tänk på det nästa år. Men klä granen precis som du vill och brukar. För det är den du är... eller?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

den bästa julkalendern evaaaah är dieselråttor och sjömansmöss ;)

2011-01-01 @ 14:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0